brudnopis

Prosty kalkulator dla skali TT:
Wymiar:
                
   Wynik:
Wpisz w górnym okienku rzeczywisty wymiar do przeskalowania i pacnij przycisk.
(Aby kalkulator działał musisz mieć uruchomioną Javę.)
Kalkulator powstał przy pomocy filmu Kamilo831 z YouTuba'a - link. Dzięki!


Brudnopis:
W tym dziale (jak w notatniku) - będą wszystkie przydatne, albo i nie - wymiary, szkice, rysunki techniczne, spostrzeżenia itp. Podejrzewam, że będzie bałagan podobny do wszystkich moich rzeczywistych zeszytów z notatkami. No, niestety... Mam nadzieję, że choć część rzeczy okaże się przydatna lub natchnie Was do czegoś twórczego.

Pojemnik na odpady stałe, ruchomy - na kółkach, z półokrągłą klapą, wykonany z blachy, pojemność 1100 l. Na grafice wymiary oryginału - nada dzielić przez 120. Grafika i zdjęcie ze strony producenta: www.guzmet.com.pl

Wymiary popularnej kostki brukowej.

Wymiary starej trylinki. Według grafiki branżowa norma z 1980 r.

PERONY (wysokość, odstępy):
Wysokości peronów liczone od główki szyny (wymiary w milimetrach, zaokrąglone):
- niski - 300 / 2,5 (rzeczywisty wymiar/TT),
- wysoki - 760 / 6,5 lub 860 /7 lub 960 /8.
Odległość skrajni peronu od środka toru na prostym odcinku:
- peron niski - 1600 / 13,
- wysoki - 1725 / 14,5.
Przy łukach odległość zwiększyć.
Opracowano na podstawie www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/projektowanie/3_rozstaw.html

DROGI LOKALNE:
Minimalna dopuszczalna szerokość drogi dwupasmowej lokalnej to 5 m (czyli 42 mm na makiecie). Obecnie buduje się z reguły drogi o szerokości od 6,5 do 7 m, (54 - 58 mm).
Na swojej makiecie (bez CarSystemu) gdzie są ciasne łuki, stosuję szerokość 60 mm, a więc po 3 cm na jedno pasmo. Drogi oczywiście im główniejsze, tym szersze.


Strona w rozbudowie...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz