Prosty kalkulator dla skali TT: | ||
Brudnopis: W tym dziale (jak w notatniku) - będą wszystkie przydatne, albo i nie - wymiary, szkice, rysunki techniczne, spostrzeżenia itp. Podejrzewam, że będzie bałagan podobny do wszystkich moich rzeczywistych zeszytów z notatkami. No, niestety... Mam nadzieję, że choć część rzeczy okaże się przydatna lub natchnie Was do czegoś twórczego. | ||
|
Pojemnik na odpady stałe, ruchomy - na kółkach, z półokrągłą klapą, wykonany z blachy, pojemność 1100 l. Na grafice wymiary oryginału - nada dzielić przez 120. Grafika i zdjęcie ze strony producenta: www.guzmet.com.pl | |
|
Wymiary popularnej kostki brukowej. | |
|
Wymiary starej trylinki. Według grafiki branżowa norma z 1980 r. | |
PERONY (wysokość, odstępy): Wysokości peronów liczone od główki szyny (wymiary w milimetrach, zaokrąglone): - niski - 300 / 2,5 (rzeczywisty wymiar/TT), - wysoki - 760 / 6,5 lub 860 /7 lub 960 /8. Odległość skrajni peronu od środka toru na prostym odcinku: - peron niski - 1600 / 13, - wysoki - 1725 / 14,5. Przy łukach odległość zwiększyć. Opracowano na podstawie www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/projektowanie/3_rozstaw.html |
||
| ||
DROGI LOKALNE: Minimalna dopuszczalna szerokość drogi dwupasmowej lokalnej to 5 m (czyli 42 mm na makiecie). Obecnie buduje się z reguły drogi o szerokości od 6,5 do 7 m, (54 - 58 mm). Na swojej makiecie (bez CarSystemu) gdzie są ciasne łuki, stosuję szerokość 60 mm, a więc po 3 cm na jedno pasmo. Drogi oczywiście im główniejsze, tym szersze. |
Strona w rozbudowie...
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz